Väntan inför nästa steg.
Idag har jag varit hemma själv hela dagen. Det har varit ganska skönt och jag har kunnat göra det jag hade tänkt mig utan att bli avbruten av någon eller något annat som jag inte hade räknat med. 
Det blev tårtbottenbakning idag. Fyra bottnar skulle bakas till min beställning som ska vara klar tills på lördag och fyra bottnar blev bakade. Det är bara en fördel om bottnarna får ligga till sig, gärna ett dygn, innan man börjar att montera den. Det är lätt annars att den smular mycket när man ska dela den om den är för nybakad. Jag slår bara in dem i plastfolie så får de ligga i rumstemperatur tills imorgon. Receptet på tårtbotten och allt annat som hör till hittar du här.  
 
Imorgon ska jag börja montera dem genom att bara lägga imellan det som ska vara fyllningar i bottnarna för att sedan dekorera tårtorna på lördag. Att fylla tårtan en dag innan den ska serveras gör att den bara blir saftigare. För en torr tårta är ju inget vidare, eller hur?
 
Nu har jag laddat upp inför advent. Jag köpte glögg på affären igår när jag var och handlade och jag är väldigt nyfiken på de olika smakerna. Jag hoppas att de inte är för söta bara, för det är jag inte så förtjust i. Här hemma dricker vi gärna glögg till jul, men vi dricker oftast de som är smaksatta med lite andra smaker än den gamla vanliga. Min favorit är den som är smaksatt med rom men den får man bara dricka på helgen, den är lite stark för att passa mitt i veckan.
 
Jag har också laddat upp med saffran så att jag kan baka lussebullar till advent. Det här fabrikatet har jag inte använt förut, men jag har bara hört gott om dem. Något som jag också brukar baka är saffransskorpor. Dessa passar utmärkt till glöggen. En annan favorit är saffranscupcakes vilka är både fantastiskt goda men även väldigt fina då man gärna dekorerar dem med glittrigt strössel i guld eller silver. Jag lovar att jag lägger ut recepten här på bloggen när jag bakar dem.
 
Låt oss gå och hälsa på allihop, sa Puh. Vi ska gå för att det är Torsdag, och vi kan önska dem alla en Glad torsdag. -Nalle Puh