Ordets makt
Tänk vad ord kan göra illa och tänk vad ord kan stärka. Ord kan höja och ord kan sänka, ord kan såra och ord kan hela. Ord har en sådan makt och det gäller att vi tar tillvara på dem på bästa sätt, förvaltar dem och ger dem som gåvor för att ge en medmänniska glädje och värme.
Som mamma, maka, dotter, syster, svägerska, svärdotter, kollega och alla andra roller jag har i livet behöver jag höra goda, snälla ord för att själv kunna lämna dessa ord ifrån mig och ge dem till någon annan.
Att få höra från andra att de tycker man är bäst för att man är den man är, det finns inget som värmer hjärtat så mycket som det och det är något som vi alla är värda att få höra. 
Vi har alla våra sidor, både räta och aviga, men det är så som jag är och får jag uppskattning i form av ord, fast jag är avig, så vänds det aviga snart till det räta. 
 
Som avslutning till Er läsare vill jag idag ge er ett citat från min
favoritbjörn Nalle Puh´s kompis Christopher Robin:
 
 
Ta hand om dig!