Valborg
Nu är den här den sista dagen i april. Tycker inte det är länge sedan man vände blad i almanackan från mars till april och imorgon är det dags för maj att göra entre.
Ljuvliga maj månad! Det är en av mina favoritmånader av flera olika orsaker, både att man kan vara ute i trädgården och verkligen få ordning på saker och ting, det blir bara varmare och varmare i luften och det grönskar och blommar i naturen samt att mitt förstfödda barn såg dagens ljus för första gången för 21 år sedan nu i den kommande månaden.
Den där mammalyckan håller i sig som jag upplevde första gången jag fick träffa dem och jag är en stolt mamma till mina båda barn. Barnen som tar sig fram på egna ben här i livet, ibland lite stapplande och trevande, ibland med säkra sjumilakliv som vet åt vilket håll de ska styra sin kos.
 
Ikväll får vi gäster och det blir en lite enklare bjudning då vi alla har arbetat en vanlig jobbardag med allt vad det innebär. Då gäller det att vara taktisk och inte styra med för mycket utan det är bättre att det blir enkelt men gott. Vad det blir avslöjar jag inte nu utan det kommer en uppdatering om det imorgon. 
Jag tog bara en lite kortare paus i görandet för att få chansen att hämta andan då jag gärna är den där som kör på ända in i kaklet för att sedan vara helt utslagen. Det är inte så gästvänligt kanske om man gör det så därför kan det vara bra och "ta det lite vackert" som en del uttrycker sig.
Jag hoppas att du också får chansen att njuta av kvällen och bara insupa våren och allt gott som den för med sig!
 
Var rädd om dig!