Yttre skalet
Både igår och idag har jag passat på att fylla på lite av det som är vårat yttre skal. Det som säger en hel del om hur vi är och vilka värderingar vi står för och det som vi inte kan vara utan, kläder. 
Vi kan också skapa oss en illusion av oss själva eller skapa en wannabe av någon annan med hjälp av kläderna, då vi ibland kan tro att de betyder och säger allt om dig som person. 
Det gör de absolut inte, men de är en stor del av vilka vi är. Tänk bara på hur du en ledig dag då du känner dig trött och sliten, vet att du inte behöver kliva utanför ytterdörren och inte väntar något besök. Visst kryper du mer än gärna i dina lite sunkiga mysbyxor och bara njuter av att vara, inte börjar du väl rota i garderoben och klär upp dig bara för att? Eller om man är bjuden på fest eller en middag och du klär upp dig riktigt fint för att du vet att de övriga som är där kommer att göra samma sak, oavsett om du helst av allt skulle velat gått i de där mysbyxorna. För vi anpassar oss. Kläder efter väder, kläder efter sällskap/ickesällskap...
Ett klädesplagg säger så mycket och ingenting på samma gång.
 
Dagens shoppingtur gick till en liten butik i ett litet samhälle inte så långt från där jag bor. Som alla andra butiker den här tiden på året så var det rea även där och jag ska erkänna att det är då jag åker dit för att handla. 
 
 
Just nu är jag inne i en lite mer ytlig period, de här perioderna kommer och går, och mitt liv får gärna bestå av dessa då jag vet att en annan dag så spelar det ingen som helst roll vad som finns i garderoben eller hur håret ser ut, för mina närmaste älskar mig för den jag är och det är det som är det viktigaste!
 
Ta hand om dig!