Spara och förvara
Vad nöjd och belåten man kan vara när man städar och får lite ordning och reda på sina småsaker!
Jag vill gärna ha det lite så att var sak har sin plats, men kan ibland tycka att det är svårt att hålla ordningen som jag har tänkt mig. En sak som hjälper mig med det är att skaffa fina burkar och askar för att tycka att det här att sortera och hålla iordning ska bli roligt och att det ska bli något långvarigt. Jag menar att det inte är snyggt och prydligt i en vecka utan att det kan ta längre än så innan jag tycker att: -"Nej nu Viktoria får du ta och skärpa till dig!". Som tur är så har jag en man som är duktig att hålla ordning på hans saker, så då är det ju bara mitt som ligger framme och skräpar och då är det lite lättare att ha kollen på var sakerna ska ta vägen också när jag väl tar tag i städandet och plockandet.
De burkar och askar som jag använder till att förvara mina/våra saker behöver inte alls vara nyinköpta utan det kan vara gamla, lite rostiga och nötta burkar, gamla konserveringsburkar eller andra bra förvaringsprylar som jag hittar både på loppis eller andra ställen.
Rostig, men väldigt vacker burk perfekt för förvaring av småsaker i köket.
I köket är det mest jag som har organiserat och sorterat för att det ska bli ordning i hyllor och lådor. Då kommer många av de gamla köksburkar och förvaringsprylarna till användning och mycket har jag valt att förvara i gamla konserveringsburkar och andra glasburkar, mest för att det är lättöverskådligt och man får snabbt koll på vad som är var.
Den gamla bakpulverburken är ett källarfynd likaså konserveringsburkarna.
Det roligaste är när man kan komma på ett helt nytt användningsområde för saker som man har hittat och därför är jag ganska duktig, eller duktig och duktig kanske inte min man skulle kalla det för, på att spara på saker och ting. Man kan ju aldrig veta när man kan få användning av dem.
 
"Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det." - Nalle Puh
 

Njut av kvällen och var rädd om dig!