Rester x2
Måndageftermiddagar och middagsbestyr kan vara ganska angenäma här hemma hos oss. Ibland så tänker vi till lite extra och lagar en söndagsmiddag som räcker även till måndagen. Det är så skönt att komma hem och bara sätta in maten i micron och ett tu tre så är det färdigt. 
Det var precis så som det fungerade hemma hos oss idag, rester till middag, men även lite rester av de kakor och desserter som jag fixade till i helgen. 
Mannen tog med sig Cappuccinokakan som blev över från igår till jobbet, så den försvann lite fort och lätt och vi här hemma kalasade på var sin pannacotta som vi inte orkade till efterrätt igår.
Ett fat fullt av "rester". Bricka från Hemtex och alla andra saker är gammalt, både ärvegods och loppisfynd.
Man skulle kunna tro att vi äter väldigt mycket kakaor här hemma, men mycket av det som jag bakar åker antingen i frysen för de dagar då det inte finns något nybakat och en hel del tar min man med sig till sitt jobb och bjuder sina arbetskamrater på. Ni kan tro att han är populär!
Idag passade jag på att baka lite efter middagen. Jag lovade att jag skulle ta med den traditionella tisdagsfikan som vi har i arbetslaget på jobbet. Vi turas om att ta med fika och nu kändes det som det var min tur. Det är inte riktigt färdigt mitt alster ikväll så det kommer på bloggen imorgon istället.
 
Nu får vi alla fortsätta att njuta av den gråa, regniga och blåsiga måndagskvällen, men som fortfarande är ljus! Jag älskar den här känslan som infinner sig när man ställer om till sommartid, när kvällen fortfarande är ljus och man har tid att njuta av den då bestyren är undanstökade.
 
Var rädd om dig!