Fredagshopping
Idag efter jobbet så tog jag mig en tur till grannsamhället Gullringen för lite inköp av kläder. Det finns en liiiten butik där de säljer damkläder av märket Capri Collection. En liten men naggande god butik.
 
 
Jag gillar verkligen den stilen som märket kan erbjuda, den kvinnliga och lite romantiska stilen men även den tuffare looken kan man hitta bland deras kollektioner.
 
Nu var det lite av utförsäljning av både visningsplagg, de har hempartyn om man vill, och även andra plagg som hamnade på rea av olika anledningar. Det är lite dyrare plagg än om man jämför med de vanliga klädkedjorna men nu på rean kunde man göra lite fynd. Jag hittade både över- och underdelar som passar nu till sommaren. 
 
 
Under hösten och vintern så gillar jag svart som basfärg i garderoben men nu till sommaren vill jag gärna ha vitt och blått i olika nyanser och det fyndade jag några stycken. Givetvis överger jag inte det svarta under sommaren men det används inte lika frekvent som under resten av året.
 
 
Jag hittade en tunn vit blus som blir perfekt att ta på sig varma sommardagar. Shortsen var fantastiskt söta och jag tycker mycket om de prickiga detaljerna som är på linning och skärp. Blir en stark favorit i sommar.
 
 
Det fick följa med en tunn skir tunika/blus där det var väldigt fina detaljer på axelpartiet. Jag hittade också ett par marinblå byxor med knappgylf, något som jag älskar, och en lite rolig detalj med mudd i benslutet. En byxa som går bra att använda både till vardags och lite fint. Tyvärr blev inte bilden så bra så att det återger färgen på ett rättvist sätt.
 
 
Givetvis fick det följa med något svart också och det fick bli denna fina tunika utan ärm. Det var en spännande skärning bak och tyget i denna är tunnt och känns svalt. En bra investering inför sommare.
 
Nu ska vi fortsätta njuta av frdagen och glädjas över ledigheten som ligger framför oss.
 
Var rädd om dig!
#1 - Elin Gåhlin

Gud vilka snygga plagg! Perfekta till sommaren och perfekta till dig!:)

Svar: Tack! Är verkligen jättenöjd med mina fynd! 😊
Viktoria Grönqvist Alvin