Säsongspremiär
Whoop whoop! Nu är det gjort! Den mentala motivationen var på topp och den höll ända in i kaklet!
 
Vad i hela världen skriver hon om undrar ni kanske?
Jo, idag var det dags för premiären för min löpning. Kanske inte låter så märkvärdigt, men för mig som har svårt med kyligare lufttemperaturer, jag "lider" av köldastma, så är de här underbara 15° rena himmelriket för mig och min träning.
Mötte bara två löpare till i spåret och fick hoppa över en snok som låg och vilade sig precis där jag tänkte sätta ner steget, så det var en helt okej runda.
 
 
 
Valde idag att inte ta någon tidtagning på rundan utan hade mer som mål att ta mig runt så kroppen och benen kände sig någorlunda fräscha. 
Uppförsbackarna sög en hel del, det finns några stycken av varierande stigning, men sedan att få känna känslan i benen när det sedan planar ut och man får tillbaka syret i musklerna och benen känns som de bara flyger fram, det är lönen för mödan med backarna. 
Spåret är av varierande underlag, lite spån på sina ställen och andra är det grus och tyvärr lite större stenar ibland, så det gäller att hålla koll på var man sätter fötterna. Jag är lite nojjig och vill hela tiden veta var jag sätter ner steget för att ha koll, vilket är en sak som jag måste öva upp. Eller måste jag bara bli modigare?
 
Att sätta mål med träningen ger mig motivation och en push att komma igång. Mitt mål är inte att bygga muskler utan att må bra, bli stark och som bonus tappa några gram. Självklart är det individuellt vad man vill uppnå med sin träning, så länge det är hälsosamt, och mår man bra av den träning man utövar så bara fortsätt!
Något annat som sporrar är snygga träningskläder och skor och vem vet, det kanske jag ska motivera mig med nu till löparsäsongen.
 
 
 
 
 
Skulle inte säga nej till dessa snyggingar från Röhnisch!
Bilder från sportamore.se
 
Ta hand om dig!