Olika grader av trötthet
Det är tomt! Helt... jäkla... tomt...
Är ditt det också? Huvudet alltså.
Första dagen på jobbet och hjärnkontoret har tvingats igång igen, vilket det inte har varit nu på ett tag. Iallafall inte inom detta område.
 
 
 
 
Samtidigt kan jag tycka att det är rätt häftigt hur olika kroppen kan vara trött. Den ultimata tröttheten är, tycker jag, när både kroppen och hjärnan är utpumpade så där så att musklerna nästan skriker för de är så trötta och ömma. Och om jag ska ranka de olika "tröttheterna" så kommer enbart kroppströttheten på en god andraplats. När varje steg man tar är tunga, men knoppen bara säger fortsätt för den är inte det minsta utschasad. Tredje och i mina ögon den "sämsta" tröttheten är när bara knoppen är trött och ens muskelminne bara vill jobba med armar och ben men hjärnan säger stopp och man kan inte röra kroppen i en enda vettig och samlad formation. Då är det bara att gå och lägga sig och hoppas på bättre tur nästa gång.
 
 
 
Just nu är min kropp trött, hela kroppen och den sista lilla gnutta av fokus som fanns kvar i hjärnan förbrukade jag alldeles nyss på ett yogapass. Efter allt stillasittande idag så var det skönt att få tänja på kroppen och sträcka ut den i alla olika positioner.
Jag har nyligen hittat yogan som ett bra komplement till styrka- och konditionspass. Att köra dessa pass ger min kropp allt och lite till och just nu är jag inne i en period då kroppen får mer av yoga än av de andra träningsformerna, men just nu är det det som passar mig bäst. Och jag har lärt mig att lyssna på kroppen och vad den kräver och behöver.
Hur gör du för att få en bra kombination i din träning?
 
Ta hand om dig!