Julhets
Hur har ni det ute i alla julpyntade stugor och alla ni andra med som väljer att inte pynta, för ni finns ni med?
 
 
 
Jag måste säga att jag njuter mest just nu av det mesta här i livet och försöker göra det bästa av det som jag har och kan vara med och påverka. När jag funderar vidare på vad just jag kan påverka så inser jag att det är väldigt mycket här i livet. Min egen inställning till saker och ting gör att jag ser på mig själv och min omgivning på olika sätt och just nu väljer jag glädje och en himla massa mys!
 
Min jul-nivå så här i mitt i arbetsveckorna är inte så hög kan jag lova. Det kan hända att det blir något litet pynt som kommer fram någon kväll mellan måndag och fredag, men för min del så gör det inte så mycket om det inte hinns/orkas med för det blir ju jul iallafall. Den 24:e lär ju inte vänta på sig för att jag inte är "klar" med jul innan dess.
På kvällarna blir det oftast lite planering och fúndering över vad som ska prioriteras mest och som jag inte vill vara utan vid jul och då gäller det verkligen att prioritera. Det här med att putsa fönster och torka ur alla skåp och städa varenda vrå i huset, det har jag släppt för flera år sedan utan jag satsar mer på att det ska bli en kulinarisk jul med mer tid att äta, umgås och prata med varandra än att springa runt med sopborsten och svabben i högsta hugg. Det är ju bara jag ändå som vet om att gardinerna i fönstren har hängt sedan i somras och det är så mörkt ute ändå att det inte är någon som ser om jag har putsat fönstren eller inte. Nej, den där städhetsen, den tror jag att jag skiter i... 
 
Nu vet jag att det inte är det lättaste för alla att bara strunta i den här julhetsen, man ställer oftast så höga och stora krav på sig själv. För det är faktiskt sina egna krav som är de svåraste att hålla nere och ofta är det ett och annat hjärnspöke som knackar på axeln och gärna talar om vad man borde göra. Men hur många gånger har dessa hjärnspöken haft rätt? Inte många gånger skulle jag tro.
Så unna dig en stund i soffan eller i sängen med en god bok eller bara tillåt dig själv att ta en liten tupplur mitt på dagen och låt allt annat vänta en stund, för det är du värd!
 
Ta hand om dig!