Renoveringstagen
Vilken lördag det blev! Den började lite blygsamt med en lagom lång frukost med kaffe i soffan och lite morgon-TV efteråt. Alla våra nattgäster smög upp lite senare än oss. Min dotter hade tre tjejer här på övernattning men de var nog trötta efter en veckas slit så det blev tyst ganska tidigt igårkväll och inget tissel och tassel fören lite senare på förmiddagen.
 
Jag tog en sväng in till stan på förmiddagen för att inhandla lite av varje till både mig och hemmet medan min man stannade hemma och började med installationen av vår nya centraldammsugare.
Jag passade på att smita in hos en av stans byggvaruhandlare för att inhandla lite färg, tapetklister och annat smått och gott då jag nu ska sätta igång med lite möbelrenovering igen. Jag älskar att få jobba med händerna och det kvittar nästan vad det är som jag får göra. Det är känslan av att få jobba med händerna och kroppen som gör att man känner att man har gjort ett gott dagsverke och skriker kroppen efter vila så är känslan nästintill euforisk av stolthet och nöjdhet. 
 
Förra helgen var vi inne hos en av de lokala antikhandlarna och där fick jag se ett så mysigt klädskåp som jag fastnade för. Men jag funderade och tänkte att jag inte var i något behov av det så vi lät det vara, men både jag och min man hade lite svårt att släppa det där skåpet så i måndags efter jobbet så åkte jag dit och reserverade det. Så ionsdags så hämtade vi hem det och bar in det i huset. det var lite tungt så vi orkade inte bära upp det till övervåningen där det var tänkt att det skulle vara. Tur var väl det, för när jag fick fundera ett tag så bestämde jag mig för att renovera upp det helt. Först var tanken att vi skulle låta det vara som det såg ut men den som hade målat det innan hade inte varit speciellt noga och lagt ner någon större energi på det och då kände jag att jag lika väl kunde göra en insats och fixa till det som jag vill ha det. Då vi har ett kök under renovering och som just nu står stilla så kan jag hållas med min renovering där. Skönt att slippa oroa sig för det slabbas ner någonstans där det inte är riktigt bra att det blir lite stökigt.
 
 
 
 
 
 
Skåpet är omålat invändigt med lösa hyllplan, vilket underlättar nu när jag tänker måla och tapetsera det på insidan. Jag har sparat några gamla tapetrullar som vi hittade här i huset för längre sedan och nu tänker jag använda en av dem i skåpet. Jag tar en omgång på utsidan också när jag ändå håller på. Allt för att det ska bli så fint som möjligt.
 
Tyvärr så har den förre ägaren målat över de fina beslagen som finns på skåpet, men jag skulle vilja få bort den på något sätt. Är det någon som vet hur jag ska göra så tar jag tacksamt emot tips.
 
Kvällen kommer här att bli lugn och vi har precis intagit middag här. På helgerna gillar vi att äta ganska sent, för då hinner vi med lite mer "jobb" under dygnets ljusa timmar. Så just i skrivande stund sitter vi med kaffekoppen och njuter av allt som vi har hunnit med under dagen. Vi klappar oss själva på axeln idag, för det är vi värda!
 
Ta hand om dig!