Min dag, mors dag
Åh igår var det alla vi underbara fantastiska mammors dag. Alla har vi en eller fler kvinnor i vår närhet som vi inte kan kalla annat än vardagshjältar som ser till att det vanliga i vardagen fungerar som den ska, som ser till att saker hittas som har försvunnit, som lyssnar på bekymmer och funderingar, ser till att hungriga magar mättas och är den som är den person som alltid finns där, oavsett vad.
 
Jag brukar få fina komplimanger av mina egna barn, men även av min dotters kompisar, då det är dem som jag möter mest, och då både från killar och tjejer. De tycker att jag är en så snäll mamma som ställer upp och skjutsar på dem till och från fester, ser till att det finns mat i kylskåpet och sängar att sova i. Det är saker som jag inte tycker är något extravagant utan för mig är det en självklarhet att behandla mina barns kompisar lika som jag behandlar mina egna barn. Alla barn har rätt till omtänksamma vuxna oavsett om det är de egna föräldrarna eller andra vuxna.
 
Igår fick jag en fin blomma av min son som nu pryder sin plats i köket och dotter och son hade tillsammans köpt en present till mig. Det var en Glossybox som är framtagen speciellt till mors dag, med ett innehåll som passar en mamma som kanske inte alltid sätter sig själv i främsta rum, för det är ju lite så vi fungerar.
Det var lite smått och gott, saker som jag kanske aldrig skulle gå och köpa mig själv men som är roligt att ha.
 
 
 
 
 
 
Till ögonfransarna var det både en mascara i svart från MTJ Cosmetics och en ögonfransböjare från Eyeko. Mascara är något som jag använder varje jobbardag och även ibland på helgen och till fest förstås. Så det går åt en del och jag kör gärna med samma gamla vanliga säkra kort varenda gång, så nu var det roligt att få en sort som jag inte har provat förut. Jag har heller aldrig haft en ögonfransböjare så det ska bli spännande att prova på hur det kommer att gå. Jag tror att jag får testa här hemma i lugn och ro och inte till någon festlighet utan en helt vanlig hemmadag.
 
 
 
 
Det var även ett kit med ögonbrynsfärger, vax och pincett från märket City Color. Att plocka ögonbrynen gör jag när jag kommer ihåg det och de hinner bli lite vildvuxna mellan varven. Nu blir det roligare att fixa till dem när jag har lite ordentliga grejer att styla dem med. Vi får väl se när jag vågar mig på det. Kanske till sommarens festligheter kan vara en bra start?
 
 
 
Till läpparna var det med ett fint läppstift FRÅN icona Milano i en härlig nyans som jag tror blir snygg nu i sommar när man har fått lite färg i ansiktet. Det var även med som ett läppglans som man kan använda till både kinder och läppar. Härligt glimmande i en ganska skir färg som blev lite av en favorit hos mig. Den kommer från Trifle Cosmetic och jag tror att jag kommer att testa fler av deras produkter framöver.
 
 
 
 
Det var även med en produkt till håret och det var en ganska stor flaska med en sorts kräm som ska vara mycket bra för det lite vintertrötta håret. det kan jag verkligen behöva då jag känner att det är lite frissigt och torrt och kan behöva en liten extraboost så här nu när solen gassar om dagarna. Den kommer från märket Elgon och är inget som jag har hört talas om förut så det blir spännande att se om den är lika bra som det står att den ska vara.
 
 
 
Jag hoppas att ni all mammor därute också blev firade på ett eller annat sätt igår. Det är ju så mysigt att få lite uppvaktning av sina älskade barn, även att vi träffas ganska ofta iallafall. Men tack så mycket för omtanken på min egen mors dag!
 
Ta hand om dig!