Stödja och hjälpa.
Att ge stöd och hjälp kan man göra på många olika sätt beroende på vem eller vilka det är. Det kan vara ett vänligt ord, en hjälpande hand, ett pengabidrag, stödköp av olika varor eller att man ställer upp ideelt för olika föreningar och organisationer.
Det är något som jag redan som barn har tyckt har varit en självklarhet, att man ska hjälpa dem som behöver det om man har möjlighet. Men samtidigt har jag insett att jag inte kan hjälpa alla utan måste tyvärr göra ett val vilka jag ska hjälpa eller inte.
 
Jag ger det stöd jag kan utifrån de förutsättningar som jag har och den möjligheten tar jag så fort jag kan och känner att det går till organisationer och föreningar som ligger mig varm om hjärtat.
Det finns många ändamål som skulle behöva hjälp och jag som enskild person kan göra skillnad med små medel och enkla insatser. Sedan kan man inte hjälpa alla, men att stödja dem som man känner behöver det bäst är ett steg i rätt riktning för den här världen som vi lever i idag.
Mina stöd sker utifrån min närmaste omgivning och de behov som kan finnas där och det kan handla om allt från cancerforskning till att funktionshindrade barn och ungdomar ska få chans till upplevelser, ja precis allt möjligt där imellan.
 
 
 
Armbandet som stödjer hittar du här.
 
Förra veckan så gjorde jag en insats för att stötta en ideel organisation genom att stödköpa ett armband med en vacker vit ängel som berlock. Jag gjorde en god insats och skänkte pengar för att levnadsvillkoren för en viss grupp människor i samhället ska få det bättre, en grupp människor som skulle kunna vara en närstående till mig eller någon bekant. 
Det är så enkelt att bara klicka på betalknappen och ge ett stöd till de som behöver det, de som inte har bett om att få det liv som de fick, men vill ha hjälp antingen för sin egen skull eller för andra som drabbas och hamnar i samma situation.
I mitt stöd ligger mitt hopp om att det lilla jag ger gör stor skillnad och med min gåva kommer även min medkänsla till dem som behöver det mest. För mig behövs det inget diplom eller medalj över de stöd jag ger, nej det räcker med vetskapen om att jag har gjort något som hjälper någon annan.
Vilket stöd ger du?
 
Ta hand om dig!