Tjejkväll i löparspåret
Ska börja med lite gnäll så är det färdigt sen. Trött, trött, trött som en... ja jag vet inte vad, så startade min eftermiddag/kväll idag. Så, nu var det färdiggnällt. Kort och koncist.
 
Tag a CHAMPION that impacts you and your fitness journey! #motivation #Instagram:
 
Ikväll har jag gjort ett konstaterande av de små spaningar och det jag uppmärksammat några tisdagkvällar nu i vår. Jag ger mig gärna ut på en löparrunda runt sju-snåret på kvällen och det jag då har märkt att det är flera än jag ute och motionerar, men det är enbart av det kvinnliga könet. Inte en man så långt ögat kan nå.
Visst kan det bero på att de är ute senare på kvällen, eller tidigare, men de är helt puts väck tisdagkvällar mellan klockan sju och åtta. Med andra ord, tjejkväll i elljusspåret här i Södra Vi. Visserligen känns det ganska tryggt och säkert här oavsett vilka det är som är ute och motionerar, men min spaning kanske ger andra en lite push att våga ge sig ut och springa.
Men lite nyfiken är jag allt över vad alla män gör tisdagkvällar vid den här tiden. Är det något på TV som de vill se, nattar de barnen eller är de bara lata? Ja det är frågan.
 
 
 
När det gäller att vara ute och springa, då vill jag vara ensam. För hur eller hur om man är två eller fler så blir det lite att man pratar med varandra och det är absolut inte min grej när jag utövar den här aktiviteten. Nej, in med pluggarna i öronen och på med lite musik med rätt takt för löparrundan. 
En egen spellista är hopknopad på Spotify för träningsändamål och det är mest den sortens låtar som spelas på radio just nu, alltså låtar som man kan ha i bakgrunden utan att fundera över vad det är man lyssnar på. Lite intetsägande skulle jag vilja kalla det. 
 
Kvällens runda har jag inte så mycket minne av om jag ska vara ärlig. Benen kändes ganska lätta men mina tankar var inte någonstans. Ni vet den där känslan som man upplever ibland när man är ute och kör bil och kör den gamla vanliga sträckan och sedan helt plötsligt så är man framme men man vet inte hur det gick till. Den känslan hade jag på rundan ikväll och det kan ha att göra med det som jag gnällde över i början av inlägget.
Det positiva med träning förutom att man förbränner och bygger upp kroppen är att man blir pigg efteråt. Från att kunna ha somnat stående på plats till att efter rundan vara fylld, iallafall till 90%, av energi så kör vi nu igång i andra andningen innan det är läggdags.
Det är inte så att det blir några stordåd gjorda en sådan här kväll, men det räcker med det lilla istället för att bli sittandes i soffan och få ingenting gjort.
 
Ta hand om dig!
#1 - Matilda Berlin

Åh så skönt med en löprunda såhär på kvällen! Håller så med om känslan efteråt. Pigg och glad men samtidigt så trött och bara fullkomligt nöjd =) hoppas du får en fortsatt fin kväll!

Svar: Ja visst är det skönt att ge sig ut, fast det kan ta emot ibland.Ha det gott!
Viktoria Grönqvist Alvin