Livets destination
Idag är första dagen på resten av mitt liv! Ja visst är det så och det gäller att hålla den tanken ganska öppen och framförallt levande och känna in vilken eller vilka känslor som livet ger.
Att se livet som en resa med olika destinationer och hållplatser där jag bestämmer när jag vill stanna till för antingen en kortare tid eller bli stadigvarande en stund är lite skrämmande men samtidigt en utmaning. Passar inte platsen är det bara att fortsätta, antingen framåt till eller lägga i backen och återgå till destinationen innan.
 
 
 
Vi är väldigt olika vi människor hur vi tacklar vårt resande i livet, vissa reser med både säkerhetsbälte med både tre-och fyrapunktsbälte och dubbla flytvästar medan andra reser utan en endaste livlina. 
Jag är nog en person som är mer åt det säkerhetstänkande hållet men har en önskan att våga vara mer åt den som inte är i behov av livlinor. Jag vet vad jag har men inte vad jag kan råka ut för att få om jag vågar språnget och kastar mig ut, vilket är det som gör att jag tvekar och stannar kvar på samma ställe där jag kan känna mig trygg i alla lägen. Känner du igen dig eller är du den som är modig och vågar?
 
Just nu så är jag nöjd med den destination där jag är just nu vad det gäller livet, kärleken, familjen och arbetssituationen och har inget större behov av att resa vidare just nu. Här kan jag vara ett tag...
 
Ta hand om dig!