Fredagsbestyr
Ja rubriken kanske är lite "lurig" då jag sällan eller aldrig brukar ha några direkta måsten på en fredag, eller iallafall en jobbfredag.
Om jag skulle ha en lista att bocka av ifrån en fredageftermiddag så tror jag att den skulle se ut något liknande som nedan.
  • Släcka och låsa på jobbet. 
  • Göra ev. ärenden på stan.
  • Laga middag.
  • Fixa kaffe på maten.
  • Läsa tidningen.
  • Sova i soffan.
  • Blogga.
  • Titta på TV.
  • Sova min "skönhetssömn".
Jag kan nu stolt berätta att alla punkter på listan utom de två sista är genomförda. Den näst sista är under genomförning och kommer vara ett par timmar framöver. Rätt bra jobbat för att vara en fredag, eller hur?
 
 
 
Under punkten "Göra ärenden på stan." så blev det lite inköp av växter idag. Jag stannade till vid en av Vimmerbys trädgårdsbutiker och införskaffade lite ljung och andra höstväxter som jag hade en ambition att jag skulle ha planterat i eftermiddags. Men med tanke på att det har blåst en hel del så sparar jag det tills imorgon.
Det känns nästan lite synd att ta bort några av sommarblommorna då de fortfarande blommar lite grann. Men nu är det oktober och riktig höst enligt mig, så då får det bli arrangemang som passar in på årstiden.
Om tid, ork och inspiration finns så får det även bli en dörrkrans, men jag har inte hittat några bra bilder att bli inspirierad av. Ni kanske har några tips till mig? Jag tar mer än gärna emot dem i så fall.
 
Något som jag har satt upp på morgondagens att göra-lista är att sitta med en, kanske två, koppar kaffe och läsa mina älskade inredningstidningar som kom under veckan. Jag tar mig sällan tid att bläddra i dem i veckorna och tyvärr så händer det att jag glömmer bort dem på helgen och styr med annat istället. Men imorgon kanske...
Jag har lite funderingar över en del småprojekt som kanske kan bli genomförda i helgen men då jag gärna håller dagarna lite fria så får vi se vad som kan ske. Att boka upp mig för mycket tar emot, någon enstaka aktivitet är okej, men jag är ganska impulsiv vad det gäller att greja här hemma och med för många inplanerade saker och måsten kan göra så att jag blir lite tvärtom och vill inget göra istället.
Bättre att ta dagarna som de kommer och tycka att det är roligt än att vara styrd och känna sig låst.
 
Nu ska jag fortsätta med min lista så jag hinner med det jag ska. Eller vad tror du?
 
Ta hand om dig!