Köksbänk
Hoppas att ni har en trevlig måndagskväll så här i slutet av september. 
Måndagkvällar är det något speciellt med, de både inbjuder och inte inbjuder till aktiviteter och just nu så står jag och velar hur jag ska fördriva resten av kvällen. men det drar nog mest mot ett litet träningspass, inte för att jag egentligen känner för det utan för att jag behöver det. 
 
 
 
 
 
 
 
Tänkte dock passa på att uppdatera er lite vad det gäller vår köksrenovering. det har hänt lite saker, men de flesta syns inte så dem låter jag vara. Det största som skedde i helgen var att den första bänkskivan lades dit. 
Då vi lägger gamla tidningar under glasskivorna, ja tidningarna är från huset byggdes 1919, så var vi tvugna att ta ett beslut angående dem. Antingen att få dem helt släta och då vara tvugna att limma dem på skivan eller låta dem vara lite skrynkliga och låta dem ligga fritt under glaset. Jag har velat ett tag men till slut så gjorde vi första bänken och lät tidningssidorna bara ligga lösda under. Lite veck och skrynklor blev det men samtidigt tänker jag att jag har "räddat" lite av tryckkonsten för framtiden. Hade vi limmat dem så skulle det aldrig gå att rädda dem senare om vi ville byta ut dem, medans det nu går att plocka bort dem om man så vill.
Jag tror säkert att vi genom det här har delat upp människor som ser dessa bänkskivor i två läger, men det hade vi nog gjort hur eller hur. Och måste allt vara så slätstruket och perfekt hela tiden?
 
Vår tanke med att lägga gamla tidningar under glasskivor är flera. Dels att bevara något från tiden då huset byggdes och tidningarna hittade vi när vi renoverade badrummet på tredje våningen och samtidigt ger det ett häftigt intryck och ett roligt samtalsämne när man börjar läsa annonser och andra artiklar som vi lämnat synliga. Vad sägs om förlovnings- och vigselannonser blandat med annonser från kädaffärer, teatrar och olika arbetsplatser som söker personal? Ja, man kan hitta det mesta och mest otroliga annonser som man kan tänka sig.
 
Tyvärr blev inte bilderna av bästa kvalitet då det hade börjat skymma när jag kom ihåg att jag skulle fotografera också. Men det kommer att komma fler bilder framöver kan jag lova.
 
Ta hand om dig!