Nöjd, trött och underhållning
Dagen är slut och kvällen har börjat. En kväll där jag blev ensam hemma, vilket inte gör mig så mycket då jag i mitt tillstånd, som känns som en urvriden disktrasa, nog inte är världens intressantaste sällskap som är så trött att jag knappast orkar svara på tilltal.
 
 
 
Just nu njuter jag av tystnaden och känslan av att vara tillfreds med det som jag har företagit mig idag. Känslan av att jag har gjort det jag har kunnat och det har varit bra. Lite av en klapp på axeln, vilket jag verkligen har blivit bättre på att göra och kunna komma till den insikten att vara nöjd med det jag gjort.
 
Ikväll blir det att sätta sig framför TV:n och kolla in "Hela Sverige bakar" på fyran. Det är ett program som jag tycker är roligt att titta på, men aldrig skulle vilja delta i. Många har frågat om jag inte skulle söka dit och för ett par år sedan så hade jag lite lusten till att göra det, men med åren så känner jag mer och mer att det inte är min grej. Jag vill kunna göra mitt eget i min takt utan att ha en klocka som tickar och tider att passa på det sättet. Ska jag skapa ett bakverk vill jag verkligen kunna göra det i min takt och på mina villkor. Men det är ju tur att vi är olika, annars så skulle vi inte få njuta av ett program av denna kaliber.
Jag tycker att de som ställer upp i programet är modiga som vågar bjuda på sig själva i rampljuset och jag tror nog att man får en liten kick av att stå framför kameran och delge resten av Sverige sin passion för bakning.
 
Ta hand om dig!