Planering och impulsivitet
 
Veckans första eftermiddag är förbi och det börjar bli kväll, men det är lite svårt att greppa det då solens strålar letar sig in genom spetsgardinen och ger lika mycket värme och ljus som hon gör på dagen. Ett mycket välkommet sken då det har varit grått och regnigt här mest hela dagen idag.
 
 
 
Jag försöker så här på måndagkvällen få en översikt över veckans måsten och gör oftast en liten grovplanering inne i huvudet. Ingen planering som behöver hållas utan mer som en linje att styra efter med tillåtelse att göra avstickare när det både behövs eller för att viljan finns. 
Det känns skönt och tryggt att ha en riktlinje att förhålla sig till, så att det finns något konkret att hålla fast vid om det är så att det skulle behövas. Att sedan kunna ta sig friheten och vara lite impulsiv i vardagen behövs även det, så lite lagom av varje är en bra kombination. Det gäller bara att kunna veta var gränsen mellan för mycket och för lite går...
 
 
Har även lite planering att göra inför roliga små kommande projekt och det är skönt att kunna beta av det så här i början på veckan när hjärnan är som piggast. Att sitta med min kalender och se till att datum klaffar med varandra är ett ganska nöjsamt göra så här på kvällen och inte speciellt ansträngande, vilket det lätt blir så där fram emot torsdag, fredag eftermiddag när jag känner mig mer eller mindre lobotomerad och risken är stor att det inte riktigt går ihop sig i planeringen lika bra då.
 
Nej, det är nog bäst att vara lite effektiv och ta tag i det som jag har tänkt. För ju fortare jag blir klar med det desto fortare får jag chansen att göra ingenting!
 
Ta hand om dig!