Sverige, Sverige fosterland...
Min trygghet, mitt hemland, vart är vi på väg?
 
Den plats på jorden där jag kan känna att jag inte behöver vara rädd... men den tanken omkullkastades efter dagens hemska dåd i Stockholm. Staden där alla är välkomna i landet med öppna armar, där vi vill att alla ska känna att de har en fristad från alla de otäcka hemskheter som existerar på många andra platser i världen. 
Den platsen finns inte längre, inte hos mig, säkerligen inte hos dig.
Vi har hamnat på en plats som vi inte längre känner igen, i en värld där vi inte längre kan känna oss säkra och än mindre våga lita på vår medmänniska. För vem vet vem som finns där bakom masken?
 
 
Ikväll går mina tankar till alla de drabbade, de som inte längre finns bland oss och alla de som inte får krama om sina nära och kära, de som aldrig mer kommer hem , alla de som är skadade både i kropp och själ.
 
Ta hand om dig!
♥