Kryddgrönt
Åh, har precis satt mig ner i soffan och kollar med ett halvt öga på friidrotts-VM. Jag är imponerad över hur de kämpar på i sina idrotter och jag kan inte ens i min vildaste fantasi förstå hur mycket tid som de lägger ner inför en sådan tävling som den här. Och en annan som gnäller över att hitta tiden till en sketen liten löparrunda! 
 
 
Appropå att gnälla så gjorde jag det häromdagen då det inte regnat på ett tag och det mesta i mitt trädgårdsland har det lite kämpigt i sitt välmående. 
Tänkte bara dementera det till viss del då mina kryddväxter är väldigt fina i år. De växer och frodas för fullt och det är bara att kliva utanför dörren och skörda det som behövs, som häromdagen till exempel då det stod kokt färskpotatis, lax och kall örtsås på menyn här hemma. Bara att hacka ner lite av varje av de örter som finns så är man hemma. Jag har sagt det förut men säger det igen, egen skörd är guld värd! 
 
Ta hand om dig!