Renoveringsdrömmar och bilder från verkligheten
Sista veckan i augusti och vi får snart säga hej då till sommaren för den här gången. Framför mig ligger två årstider som inte riktigt faller mig i smaken, om nu inte hösten blir solig och klar med hög krispig luft för då kan jag tycka att den är lite mysig.
 
Mörkare tider innebär att jag får mer lust och framförallt tid för att ta mig an projekt inomhus istället och projekt det finns det att börja med kan jag lova, till och med redan påbörjade som har stått på pausläge nu i sommar.
Dagen till ära så passade jag på att hoppa in i färg- och tapetaffären för att hämta hem lite ny färg. Tanken, ja läs noga, TANKEN är att jag ska ta tag i och fortsätta med den inre hallen här nere som jag har grundmålat en del av bröstpanelen men inte kommit så mycket längre med. Det vore så skönt att bara få komma igång, för när jag väl gör det då vet jag att det tuffar på rätt bra och det som jag trodde skulle vara ett omöjligt uppdrag oftast inte är det. Känns det igen?
 
Sedan har jag en dröm om att ta tag i det som ska bli det nya sovrummet, bara för att få känna den där känslan som kan uppstå när det är nytt och fräscht och ett nyrenoverat sovrum nu till höstmörkret gör sitt intåg. Ja det känns verkligen lockande.
 
För som vårt sovrum ser ut nu så ger det inte någon större mysfaktor och tanken är att måla om den gamla soffan i vitt eller en väldigt ljus grå nyans, jag har inte riktigt bestämt mig än. För målas det behöver den oavsett vad man kan tycka om det. Den gamla färgen har släppt på många ställen och det är även nästintill trärent lite överallt vilket medför att den är svår att hålla ren och fräsch, ett sovrum är ju fruktansvärt svårt att hålla dammfritt iallafall. Ni ser ju hur det ser ut på dessa obäddade, orenoverade, oretuscherade och ocensurerade bilder nedan, men det bjuder jag på då jag vet att jag inte är ensam om att ha det så här i sovrummet eller andra rum heller förresten. Men bor man i ett renoveringsobjekt så är det bara att gilla läget tills man har tagit tag i det.
 
 
 
 
Tänk sedan att kunna bulla upp en hel hög med kuddar mot sänggaveln, tända ljus i kakelugnen och njuta av en god bok redan en tidig vardagkväll istället för att hänga i TV-soffan, ja den stunden är inte helt fel. Ja vi får se vilket som får bli prioriterat först den här hösten. 
 
Jag älskar att scrolla igenom alla Instagram-konton där det nu visas upp inredning, den ena mer inboad än den andra och de flesta skriver om hur mysigt det är med höst och lite mörkare tider. Försöker hitta deras positiva känsla inför den mörkare tid som kommer och jag tycker nog att deras positivism faktiskt smittar av sig även att det "bara" är genom deras bilder. Så håll i hatten! Nu kanske det blir renovering av!
 
Ta hand om dig!