Ta vara på tiden
Lördag eftermiddag och det känns som om den här dagen har innehållit många fler timmar än vad som visas på klockan. Tiden går sakta, men på ett positivt sätt och jag verkligen njuter av att bara smyga runt här hemma och pyssla lite här och där.
 
Att få rå om sin egen tid är guld värt för mig och när då tiden tickar fram i sakta mak då känner jag att jag har lyckats. Det är så tid ska utnyttjas, att hinna med det man måste, det man vill och lite lugn och ro där i mellan, det är att ta vara på tiden på bästa sätt. Visserligen brukar man säga att tiden går fort när man har roligt och det må så vara men för mig behöver inte livet alltid vara roligt på det viset. Nej, jag älskar livet när det flyter på i min takt, den långsamma makliga takten, men där jag ändå får göra saker som jag tycker om och mår bra av.
 
 
Lite senare idag ska vi ge oss iväg till min mans bror och hans fru som ska ha en liten "hej då-träff" med släkt, vänner och bekanta. De gör ett val här i livet nu, som jag tycker är jättehäftigt, att ta sitt pick och pack och flytta härifrån. Här där de har bott, dock på lite olika platser i närområdet, i hela deras liv och nu tar beslutet att det är dags att göra något nytt.
Deras nuvarande hus ska säljas, vilket jag tror går på ett kick, för att flytta in i ett litet sött hus på en helt annan plats i vårt land. Jag tycker att de tänker och resonerar helt rätt som gör detta nu och de tar verkligen tillvara på tiden, den som är så viktig för oss på olika sätt. 
 
Vi är inte unga men vi är heller inte gamla utan mitt i livet, vi har många år kvar och det gäller att ta vara på dem på det sätt som vi själva vill.
Att bli äldre innebär att man får ett annat sorts mod, en insikt i vad det är man vill ha ut av livet, vilket man inte alltid vet när man är yngre. Eller man tror att man vet, men det är oftast små nycker som bryter av vardagen då och då för den verklighet som man lever i men är en himla bra övning inför det som kommer senare. Men att vara mitt i livet, våga ta språnget och lämna det som alltid har varit en sorts trygghet och göra något nytt och spännande, det är bara så himla häftigt!
 
Ta hand om dig!