Whoho!!!
Dags igen för den materiella lyckan att skina över mig! Jag kan inte låta bli att den ska få göra det då jag har, som ni kanske har hört en eller måhända fyrtioelva gånger, att jag inte har min dator då den har valt att ta lååååångsemester. Men idag mina vänner, idag har jag varit och inhandlat en ny och lite större dator, både i skärmstorlek och allt vad det heter med RAM-minne och så vidare, allt för att det ska passa mina behov. 
Mina behov, ja det är ju att få lätt tillgång till detta och få vara socialt aktiv med er, en envägskommunikation oftast, men det är vad jag behöver få göra varje dag, blogga för er läsare.
 
Det är inte varje dag som det skrivs smarta och genomtänkta saker här men här kan jag delge er vad som händer i min värld om både stort och smått, ge er lite funderingar och idéer, recept och inspirationer, ja allt som jag hoppas att ni gillar att läsa om, vilket blir lite spretigt från dag till dag. Men sanningen att skriva, det är ju så som livet är. Det spretar lite hit och dit och när man vaknar på morgonen så vet man inte vilket håll det ska dra åt just den här dagen, det kan börja åt ett håll men slutar åt det helt motsatta. 
 
 
Jag känner att jag har mycket att ta igen vad det gäller både recept och resor, utflykter och semester rent generellt, men tänker mig att under veckan som kommer så ska jag försöka få lite ordning och reda på det. Imorgon börjar min sista semestervecka och den ska jag förvalta så gott jag kan. Mannen jobbar på som vanligt och dottern har några lediga dagar nu i början på veckan annars får jag fördriva tiden själv, vilket jag kan tycka är riktigt riktigt skönt ibland.
Min kamera ska rensas på bilder från ganska långt tillbaka nu i sommar och läggas över på den interna hårddisken, då jag är lite försiktig med att spara saker direkt i datorn. Många bilder betyder en del redigering vilket tar en del tid i anspråk så jag har några timmar framför mig vid datorn. Men vad gör väl det nu när jag har en ny?!
 
Ta hand om dig!