Egoist? Javisst!
I vårt samhälle har begreppet egoist en negativ klang och vi anser oftast att en egoistisk person bara tänker på sig själv och inte inkluderar någon annan. 
Men i dagens klimat kan vi alla behöva vara lite av egoister någon gång ibland för att komma vidare själva och inte stå och stampa på samma ställe eller se hur andra i samhället kör över en själv och jag vill gå så långt som att i vissa fall kan min egoism gynna andra i längden.
 
 
 
Om jag är egoist tänker på mig och mitt välmående så kan det skapa förutsättningar för andra i min omgivning. Det kan vara allt från att det blir en omorganisation i det rum som man befinner sig och det som är dåligt och inte hälsosamt för vare sig kropp eller själ försvinner eller iallafall får sig en knäpp på näsan. På så sätt gynnar det indirekt de andra i min omgivning. Att vara den som törs säga ifrån och våga vara den som höjer rösten i olika sammanhang kan vara både egoistiskt men samtidigt vara en hjälp de personer som man har i sin närhet.
 
Så jag tror att jag ska bli lite mer egoistisk men vara det på ett ödmjukt sätt där det går och då jag visar tydligt min ståndpunkt, vad jag vill och vara drivande i det som jag känner att jag kan stå för. Så egoist? Javisst!
 
Ta hand om dig!