Ålder är bara en siffra?
Sitter här och hör TV:n surra lite i bakgrunden. Det är visst TV-doktorn som står och rullar och jag hör att en av deras gäster idag är Dagny Carlsson, ni vet den härliga äldre damen som bloggar.
I maj så fyller hon 105 år och det är mer än en aktningsvärd ålder. Tänk så mycket visdom som hon måste ha efter alla sina livserfarenheter och som hon så gärna vill dela med sig av.
 
För mig är min ålder bara en siffra på ett papper, något som behövs för att urskilja mig från alla andra, att just jag är jag i det digitala samhället där vi behöver kunna åtskiljas från varandra.
Dock har vissa av mina åldrar gjort djupare avtryck i mitt liv än andra men om det beror på att jag har följt "normen" på det som är tänkt att det ska följa med siffran eller om det är livet i sig som har påverkat det, det kan jag inte svara på. Men det ena är nog inte oberoende av det andra.
 
 
 
 
Den största förändringen som skedde i mitt liv var nog den så kallade 30-årskrisen. Vid den åldern hände det mycket i mitt liv och en livsavgörande kris fick mig att fundera mycket över mitt liv som jag levde just då, var jag var på väg, om det var så som jag ville fortsätta mitt liv och vad jag kunde göra åt det för att jag som person skulle må bäst och därmed kunna vara den mamma som jag ville vara. 
Mycket hände på kort tid och det var en ganska tuff period som följde, men med facit i hand så var det värt det i slutänden och jag har aldrig ångrat de beslut som jag tog då. Men under den stunden i mitt liv då det var tufft så kände jag mig ibland så mycket äldre än de 30 år som jag då var. Mycket livserfarenheter som prackades på mig vare sig jag ville eller inte och det satte sina spår och jag kunde vissa dagar känna mig som 65 medan andra dagar då det flöt på lite lättare, ja då kände jag mig som 20 och kunde erövra hela världen om jag ville.
Så kan det vara än idag då jag en morgon kan känna mig som 90 år när jag sätter mig på sängkanten när klockan ringer och senare på dagen är det som om jag är i samma ålder som det jag kan läsa i mitt födelsedata.
 
Så ja, ålder är bara en siffra för mig, några svarta siffror på ett papper, som inte har någon större betydelse för mig just nu mer än att de visar vem jag är.
Jag lever i nuet och kommer att fortsätta länge med det, ända tills nuet inte existerar längre.
 
Ta hand om dig!