Ranunkel
Hoppas att ni alla har en härlig lördag, som det är mycket kvar av att njuta av i fulla drag. 
Att vara lördags- och söndagsledig är något som jag verkligen uppskattar. Jag har varit korta stunder inom service-yrket och fick då jobba lördagar och söndagar och ibland även kvällar. Jag hade svårt att förlika mig med att vara på jobbet när andra var hemma och hade det lugnt och ledigt, men jag vet att det finns andra som tycker att det är helt okej att arbeta dessa tider på dygnet, all heder åt er och jag uppskattar jättemycket det ni gör för oss andra som inte vill/kan göra det!
 
Min lördag har varit full av aktiviteter och det är först nu som jag har satt ner mig en stund för att njuta av det som jag har gjort. Kaffet ryker i koppen bredvid mig och det känns väldigt lyxigt just nu att sitta här och bara vara.
Mannen drog iväg på hockey för ett ta sedan, vilket ger mig lite egentid som jag ska förvalta väl nu när jag är färdig med alla bestyr som dagen har innehållit.
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag älskar att det är så ljust nu på eftermiddagarna och himlens färger har inte börjat skifta förens en liten stund sedan. Färgerna är fantastiska och jag njuter verkligen av ljuset som kikar in här i köket. 
Allt det här ger mig vårkänslor och idag då vi var iväg en sväng till stan så kunde jag inte låta bli att inhandla lite nya växter till köksfönstren, vilket av någon konstig anledning infaller tillsammans med vårkänslor. 
Jag vet att jag har svårt att ta hand om krukväxter men jag gör ett försök att hålla dessa ranunkel levande så länge jag bara kan. 
Jag har inte varit någon stor beundrare av ranunkel förut utan det har kommit på senare år och jag har dem gärna både som krukväxt och som snittblomma och då helst i den vita varianten, men det finns så ofantligt många härliga nyanser av denna blomma så det kanske smyger sig in lite av dessa senare under vårdagarna som kommer framöver. 
 
Ta hand om dig!