Småprojekt
Sitter här och drömmer mig bort lite och har funderingar på vad jag skulle kunna dra igång som ett litet lagom stort projekt. Ni vet något litet enkelt att göra om kvällarna, där hjärnverksamheten inte behöver vara på topp och jag skulle kunna dra på mig snickarbyxorna och gå ner i källaren för att småpyssla en liten stund, en timme eller så, för att sedan vara nöjd för dagen. Att sedan inte behöva känna stressen över att bli färdig med projektet till en viss tidpunkt, utan det blir färdigt när det är färdigt,det är lite det som ja efterfrågar.
 
Mitt "drömprojekt" av det slaget är ett få ta mig an ett gammalt linneskåp att göra om till TV-skåp. Jag tycker att en TV är inte en möbel som tilltalar mig estetiskt och skulle vilja kunna gömma undan den ibland. 
Då tänker jag mig att det skulle passa perfekt att ha ett gammalt linneskåp att ha den ståendes i så det bara är att stänga dörrarna när man inte använder den. Måste bara hitta ett passande skåp först...
 
Jag tycker om att kunna hitta nya användningsområden för gamla möbler och få möjligheten att tänka utanför boxen och vara lite innovativ. 
Oftast är det slumpen som avgör att det blir dessa nya användningsområden men det är i det oväntade som det mest praktiska föds och det gäller inte bara inredning kan jag lova.
 
 
 
Allt som finns kvar av märket på skåpet.
 
Ordning och reda när det gällde skötseln av skåpet.
Avskavt och nött, men det är vårt! 
 
Här hemma har vi till exempel ett gammalt kylskåp, ett i trä där man fick lägga is högst upp i ett fack för att det skulle bli kallt, som vi idag använder till barskåp. Det stod ute i det gamla utedasset och svärfar hade förvaring av olja och andra kemikalier däri när han var verksam. Sedan blev det stående bra många år på dasset utan att jag riktigt hade lagt märket till det men sedan när vi började rensa här för flera år sedan så kom det fram igen och för mig var det inget att tveka om att fräscha upp det för att ta det i bruk, om än på annat sätt än det tilltänkta.
Det finns nästan ingen färg kvar på ytan, glasskivan som ska vara inne i skåpet är trasig och ett av benen var uppruttet men nu lagat. Men vad gör det? Efter lite kärlek och omsorg så står det nu här i vårt matrum och jag har inte sett någon annan som har ett sådant skåp som vi, iallafall inte i vår umgängeskrets, och det är roligt att få vara lite unik och ha saker som ingen annan har. 
 
Njut av kvällen!