Vårkänning
 
Tänk att man kan bli glad av en väderleksrapport! 
Nog för att det "bara" är januari månad och ett tag kvar till den riktiga våren, men när meterologen nämner vårkänning i delar av landet, då lyssnar jag! Och vad bättre är att jag bor i den delen av landet där det gäller. Jag ska få vårkänning!!!
 
Jo, jag vet att det kommer dyka upp både snö, minusgrader och isiga vindar innan april månads utgång, men jag som gärna lever här och nu tar mer än gärna emot den här känningen just nu och bara det här att få lite försmak på vad som komma skall, ja det är helt fantastiskt och fyller mig med lite extra energi och förhoppningar.
 
I butikerna så dyker det upp mer och mer av vårens inredningsdetaljer och oavsett om det är till vardagsrum eller kök så lyser de fina milda pastellerna och andra färger upp i affärerna. Jag ska erkänna att jag inhandlade lite nya köksattiraljer idag i vackert ljust rosa som kommer att få pryda sin plats snart. 
I blomsteraffärerna så dyker det även där upp den ena finare blomman efter den andra och både vad det gäller krukväxter eller snittblommor så även där verkar det vara en hel del färg som gäller i mix med det vita som nu har hängt i ett tag som det bjuds på just nu. Så härligt!
 
Ta hand om dig!