Putte i blåbärsskogen
Här startade dagen väldigt grått och mulet men avslutades med en härligt varm och solig eftermiddag. 
Jag bjöd med hela hemmavarande familjen, då jag är livrädd att gå själv i skogen själv på grund av min totala avsaknad av lokalsinne, för att plocka lite blåbär. Det var iallafall en av två som nappade på inbjudan så jag slapp vara själv. 
 
 
 
 
 
Det finns ganska gott om blåbär men då det har varit så torrt så är de relativt små. Det innebär att det tar ganska lång tid att fylla de burkar som man har med sig.
Men efter en och en halv timme så hade min man och jag lyckats att få ihop tre liter rensade bär som nu ligger i frysen. Jag skulle tro att det kanske blir någon mer cykeltur till skogen den närmsta veckan för att fylla på lite till.
Så nu sitter jag här med så där härligt blålila fingrar och vilar mig en stund och njuter av att ha lekt skogsmulle ett tag! 
 
Ta hand om dig!