Semestertripp lightversion Borensberg
Idag hade jag en sak inplanerad, vilket kan vara lite skönt att få vara lite uppstyrd och fokuserad på att göra något. Tyvärr så blev det inställt imorse och min tanke var då att då är vi hemma och pysslar och solar lite. Vilket inte alls blev fallet efter det att min man fick tänka om lite.
Han var själv på en liten mc-trip häromveckan och för att göra en lång historia kort så slutade det med att han blev skyldig pengar för en glass på ett ställe i Borensberg. Innehavaren var inte villig att ta emot min mans kort på en så liten summa, här ser vi vad småföretagarna slåss mot, men min man och innehavaren kom överens om att han skulle betala nästa gång han var på besök på stället. Så idag fick min man snilleblixten att vi tar bilen och gör en liten tripp för att betala skulden för glassen och samtidigt fick vi en liten semesterresa på samma gång.
 
 
 
 
Mycket fina saker fanns det att titta på.
 
 
 
 
 
Han är min! ♥
 
 
Gillade retro-servisen på "Kaffeteriet".
 
 
 
 
 
När vi väl var där så fick vi uppleva broöppning två gånger, en tur på Antik och kuriosa, en fika nere vid kanalen och en liten kort promenad för att kika lite hur det såg ut vid slussen. En lagom tripp för en snabbt påkommen resa och dess mål och nu har vi landat här hemma så där lite lagom slöa och trötta som man lätt blir efter några timmar i bilen.
 
Ta hand om dig!