Trött i kroppen
Åh vilka muskler jag har! Känner varenda muskel i hela kroppen och på ställen där jag inte hade en aning om att det satt några muskler. 
Efter två dagar i trädgården med målning och grävning så känns det kan jag lova, men fint blir det. Lite får jag skylla mig själv då jag är så infernaliskt envis och har svårt att låta bli att göra saker utan hjälp eller låta det vara tills dagen efter då jag vet att jag har tiden här och nu att göra det.
 
Jag var och hämtade min efterlängtade Rosenapel igår och kände att jag var tvungen att gräva ner den idag. Då jag inte var helt färdigt med förarbetet igår så var det att börja med det idag och jag tog spaden i högsta hugg och grävde på. Faktiskt att jag fick med min man på tåget i projektet så han stod där också plötsligt med en spade och grävde på han också. Det lät nästan som han inte skulle vilja det, men nej det handlar mer om att han oftast låter mig hålla på tills jag inser min begränsning och ber om hjälp, men idag slapp jag det. Han tog till och med kärran och gick ner till sitt före detta jobb och fixade några plåtkanter till att avgränsa landet med. Han är guld värd min älskade man som står ut med allt som jag vill förverkliga och utveckla här hemma. Men jag tror att han tycker att det är roligt också.
Jag fick flytta på mina pioner och jag måste säga att det var rejäla rötter som de hade. Jag undrar hur många år som de har funnits där i det landet? Nu är de lite framflyttade och jag hoppas att det ska trivas bättre nu och att de kommer att blomma, troligtvis inte i år, men nästa år. Dock blev det mer plats över i det nya landet än vad jag trodde från början och där måste jag klura ut vad jag vill ha för fint där. Kan vara så att jag väntar med det tills nästa år för att se vilken färg det eventuellt blir på pionerna, då jag aldrig har sett dem blomma. Det här med att styra runt i en gammal trädgård är spännande och då svärmor inte finns i livet så är jag inte säker på att det finns någon som har en aning om vad det är för sorts pion och hur gammal den är. 
 
 
 
Härlig värme har det varit hos oss idag och det har varit så skönt att ha spenderat dagen i trädgården. Det var knappast att jag ens ville gå in för att fixa mat, men då passade jag på att göra det enkelt för mig och bjöd på färskpotatis, matjessill, köttbullar, gräddfil och gräslök, klassisk sommarmat en klassisk sommardag. 
Vi satte ett gäng potatisar i landet i våras och nu har det verkligen vuxit till sig bra och är fantastiskt goda. Vi valde en sort som heter "Rocket" och det var ett bra val. Lite blek i färgen och så där tunnt och fint skal som ingenting gör om det är kvar och mycket god smak. Det här att kunna gå ut i sitt eget land och skörda sina egna potatisar till middagen som idag, det är guld värt!
 
Nu börjar en hel del i trädgårdsland och odlingslådor mogan och bli ätbart. Mina gula pärontomater har både blommor, gröna tomater i varierande storlkear men även att vi har fått njuta av några mogna gula också. En solvarm tomat plockad direkt från plantan, så gott!
 
 
 
 
Ta hand om dig!