Västervik
Idag tog jag och dottern en sväng till Västervik för lite shopping. Hon börjar sitt sommarjobb imorgon och kände att hon ville hitta på något och jag var inte sen att hänga på och framförallt inte då det stod shopping på schemat!
 
Västervik är en så där lagom stor stad där man kan hitta det mesta som man kan tänkas vilja se och handla. Det var som Andrea sa när vi gick och strosade, att här finns affärer som man inte riktigt vet vad de har för utbud, och det tycker jag stämmer bra. Det gör att man gärna går in och tittar i en affär som man aldrig har hört namnet på och antingen så får man en positiv eller negativ överraskning. 
Vi gjorde inga såna stopp idag utan vi valde bara säkra kort och både Andrea och jag gillar att shoppa i samma sorts affärer och hon är en stor hjälp för mig i mitt shoppande. 
Det blev både reafynd och lite annat smått och gott i det ordinarie sortimentet så nu tror jag att jag klarar mig en vecka eller två iallafall innan jag behöver fylla på garderoben. Hm... kanske inte min man riktigt håller med om... Eller så kan jag tänka så här att jag måste nog rensa lite i min garderob för att få plats med det nya och lite till, och då gör jag alltid en god gärning då min mans svärdotter får den/de kassar som blir efter min garderobsrensning.
 
Att shoppa innebär att man även blir lite hungrig och i Västervik finns det ett ställe som är något mer än de andra, iallafall i våra ögon. På "Tant Grön" kan man både äta en god sallad, macka, paj eller något annat av deras lättare maträtter, eller bara ta en fika och kunna sitta ner i en härligt inbjudande miljö. Vi går gärna dit när vi är i Västervik och som sagt var, idag blev det inget undantag. 
Vi beställde oss var sin sallad, Andrea valde en Grekisk bondsallad då hon är vegeterian och jag valde en Kycklingsallad med krämig currypasta, och satte oss ute på innergården och njöt av både god mat och solens strålar som hittade oss stundtals. Så mysigt att få sitta ner en stund och bara insupa att det var tisdag och att dagen var ledig, bara det känns som högsta vinsten. 
 
 
Självklart måste maten fotas!
 
 
 
Nu ska vi fortsätta att njuta av tisdagskvällen, dock med fötterna i viloläge vilket de kan behöva efter shoppingrundan!
 
Ha det gott!