6:e juni
Jag har nog gjort som många andra svenskar med mig, låtit vår nationaldag bara glida förbi som vilken ledig dag som helst. 
Inget som jag är så speciellt stolt över att ha gjort men heller inte gör några större reflektioner om, vilket blir fullständigt motsägelsefullt, men då jag inte har fått in några traditioner för denna dag så blir det lätt så.
Ibland kan jag faktiskt vara lite smått avundsjuk på vårt grannland Norge som firar sin dag med pompa och står oavsett om de befinner sig i sitt hemland eller är bosatta i någon anna del av världen. Vi i Sverige kanske skulle behöva ta efter en del och visa hur stolta vi är över vårt hemland, det land som har en öppen famn till alla, åt alla och n dag som denna så tänker jag på Kents låt "Välkommen hit" och deras textrad "Välkommen, välkommen hit, Vem du än är var du än är". 
 
Nu börjar flädern slå ut i blom...
Istället har jag passat på att njuta av dagen som den har kommit och har kännt att det jag har gjort idag, det är gott nog. Ni vet den där känslan av att det jag inte gör idag det kan jag göra en annan dag eller inte alls, den känslan är rätt go´ när den infinner sig!
 
 
Ta hand om dig!