Inför helgen
Nu startar vi långhelgen och jag lovar, den ska jag verkligen njuta av!
Fyra lata dagar, intalar jag mig själv om att det blir, där inte klockan ringer för att se till att jag kommer upp i tid till jobbet. Nej, nu ska jag få vakna av morgonens soluppgång som gör världen så ljus att jag inte längre vill ligga kvar i sängen.
 
Jag hoppas att det blir fint väder, iallafall uppehåll, då jag skulle vilja hinna med att inhandla lite kryddväxter och plantera. Och jag ska erkänna, det får bli några tomatplantor också då mina egna inte ville sig riktigt. De började växa på sig bra i början, men sedan efter det att jag hade omskolat dem i lite större krukor började de en efter en ge upp och det gjorde även jag ska jag erkänna.
Det är absolut inte hela världen för mig, då jag kan tycka att det går lika bra, om inte bättre, med de plantor som går att inhandla hos handelsträdgården. Jag hoppas dock på att det kanske finns lite spännande sorter att välja på, då jag tycker om att testa lite nytt.
 
 
 
Kryddväxter blir nog det "gamla vanliga" och då absolut en planta mynta så att det går att fixa till en och annan mojito här i sommar. Den drycken måste ju vara nyttig då det är både frukt och grönt i den!
 
Nu njuter vi av fredagskvällen!
 
Ta hand om dig!