Där jag bor
Åh vad jag längtar efter att få ge mig ut i naturen med kameran och fota våren! Tyvärr så har inte den lediga tiden och det fina vädret riktigt varit synkroniserade med varandra, men snart får vi tro att degt går att få ihop det så jag får samla på mig känslorna av våren i bilder.
 
 
 
Att få smyga omkring i naturen med kameran redo är en lugn och skön avkoppling en stund i livet. Då får jag möjligheten att fokusera på nuet och att vara närvarande i det utan att behöva fundera på mer än de intryck jag kan samla på mig genom mina sinnen. Det är tillåtet att släppa alla måsten och njuta av stunden i solen sittandes på en sten i hagen och bara ta in världen. Det är ett sätt för mig att samla energi och känna livskvalitét.
 

 
 
Lite av förra våren i bilder. Längtar till det är dags att ta vårens.
 
Jag behöver inte ta mig långt hemifrån för att kunna njuta av hagar, skogar och vatten, vilket jag är glad över att få ha den förmånen att bo som jag gör, i det lilla samhället Södra Vi i det vackra Småland.
Att vara bosatt i en storstad är ingenting för mig, visserligen inget som jag har provat på, men det är fullt tillräckligt för mig att göra semesterresor eller andra besök i världens städer för att få mig att inse att det inte är livet för mig. 
Jag uppskattar ett besök i en storstad och det utbud som den kan erbjuda, men det räcker med ett besök och inget mer. Vetskapen om att det bara är tillfälligt och inget varaktigt är nog det som gör att jag uppskattar det så mycket som jag gör. Jag vet att jag kommer hem till det lugna livet där jag bor och uppskattar det väldigt mycket, men att vara utan det ena eller det andra skulle jag inte vilja vara.
 
Ta hand om dig!