Internationella kvinnodagen
Den 8:e mars och vi firar internationella kvinnodagen världen över. En dag som uppmärksammar kvinnors ojämställdhet i samhället vilket är egentligen helt absurt att det ens existerar. En kvinna är lika mycket värd som en man oavsett vilket land eller vilket samhällsskikt hon tillhör. Vi har alla samma värde och så länge dessa orättvisor finns så ska vi fortsätta strida för de som behöver ha vårt stöd!
 
Den här dagen är en bra dag att fira och hylla alla kvinnliga hjältar som har stridit för våra rättigheter och tagit oss så lång som vi har kommit idag och ger många, både män och kvinnor, ytterligare styrka att kämpa vidare. Kampen är fortfarande "ung" då den bara har pågått i 100 år, och kommer att fortgå länge till. Men vi får inte ge oss förens vi har segrat och världen ser lika ut oavsett vilket kön du har. Så all kärlek till alla kvinnor i världen och alla som kämpar sida vid sida med oss!
 
 
 
Det kan låta som jag är en riktig kvinnokämpe, vilket jag väl är på mitt eget lilla sätt, men jag har insett att sitta still och ingenting göra hjälper inte något och att alla har ett ansvar att se till att det sker förändringar. Alla kan inte förrätta storverk, men om alla gör något litet så kan det hända stora saker. I det lilla sker det stora, vilket jag brukar tänka och vi måste börja någonstans för att komma vidare.
Att vara solidarisk med övriga kvinnor i världen är en rättighet jag har som människa och det vore dumt att inte ta den även om det bara rör sig om att visa var jag står i frågan och just den här dagen på året. Man kan börja där man står och lyfta blicken en liten bit för att kunna upptäcka det som händer i samhället där man bor, för att sedan blicka ut över världen om man vågar och orkar. Det är alltid bättre att göra lite än att inte göra något alls, oavsett om det gäller kvinnors jämställdhet eller något annat. 
 
Var rädd om dig!