Personlighet
Ni som följer mig här mer eller mindre frekvent vet att jag har en fallenhet för olika citat och att dessa varierar från ganska högt till ganska lågt. Det finns så många kloka människor här i världen som säger samma saker som jag har i mina tankar så varför inte delge deras ord som har samma betydelse för mig som de har för dem.
 
Man kan måhända kalla det för plagiat eller att vara en copycat att citera en person men jag för min del skulle bli stolt om det var någon som skulle citera något som jag har sagt och tycka att det var bland det bästa som någonsin har uttryckts. Att få gör skillnad för någon annan människa, okänd som känd, genom ord, ord som gör att någon tar dem till sig i sitt hjärta, det skulle vara stort.
Kanske har det redan hänt, vad vet jag, att någon därute redan har börjat citera mig och något av det som jag har skrivit eller sagt och i så fall är jag oerhört glad över detta. Då har det varit något som jag har delgett dig och som har berört dig på ett eller annat sätt så pass mycket så att du i din del vill förmedla det till någon annan. 
 
 
 
För visst är det så att vi alla vill göra ett avtryck hör på jorden, avtryck av varierande slag. Att bli ihågkommen för den man är och det som är just jag, min personlighet och mitt sätt att vara. Själv har jag svårt att sätta ord på hur jag är, det varierar mycket och har gjort genom åren och jag vet att det kommer att göra det i framtiden också. Men det är ganska skönt att veta det, att jag är föränderlig, att jag inte är konstant utan formbar både av mig själv och det jag upplever, dock mest av mig själv för att behålla mig själv och den personlighet som jag bär. 
 
"This is my life.. my story... my book.
I will no longer let anyone else write it;
nor will I apologize for the edits I make."
                                               - Steve Maraboli
 
 
 
Ta hand om dig!