Tankens kraft
Idag har vi fått uppleva takdropp och snöslask igen. Termometern visar plusgrader och snön rasar från taken och vi får återigen uppleva vårkänslor. 
För så har jag valt att bemöta alla dessa bakslag som blir nu när kropp och själ bara skriker efter vår, varje snösmältning blir för mig en nystart på våren och tänk så många gånger man kan ha chansen att få uppleva det under året.
 
 
 
Jag har en vän som har fått genomgå en del jobbiga saker under det senaste året och hon har en så underbar livsfilosofi trots allt det hårda som livet har visat henne och hennes familj och hon skriver ibland om hur vår hjärna fungerar där vi själva kan påverka den 40% och resten ca 50% är arv och ca 10% är omständigheter. 
Kan jag påverka min hjärna och mina tankar med så mycket som 40% så vore jag ju dum i huvudet om jag inte tog den chansen när jag får den. Självklart måste man få göra en djupdykning ibland men det viktiga är att man sparkar sig upp igen från botten, att ge sig själv möjligheten att komma upp med näsan ovanför vattenytan varje gång. 
 
Livet är tufft både nu och då, men hur tufft det än är blir det till stor del upp till mig vad utgången blir. Den mentala tanken är så mycket starkare än vad man tror och här tror jag att vi kan göra stor nytta för varandra geno att lyfta både oss själva men även andra i vår närhet. Omger vi oss bara med energitjuvar som bara tar och tar men aldrig ger något igen, och då menar jag på alla plan, så är risken större att vi blir kvar på botten längre stunder än vad som är uthärdigt och det blir svårare och svårare för oss att sparka oss upp till ytan igen och få luft.
 
 
 
Jag kommer att utnyttja mina 40% som jag kan påverka och hitta det positiva i det mesta. Om det så är att jag såg den första snödroppen intill husväggen eller att makaronerna och köttbullarna till middag smakade så gott så ska jag hitta det positiva och njuta av det!
 
Ha det gott!
#1 - Maria

Väldigt intressant
Kram

Svar: Visst är det! Ta hand om dig! Kram
Viktoria Grönqvist Alvin