Torsdag den 23 mars
Nu sjunker solen bakom skogen här hemma. Himlen är så där härligt ljust blå på gränsen till isblå och att få sitta här och bara njuta av ljuset gör att hela jag fylls av en liten gnutta energi som gör att jag orkar hela kvällen. 
 
 
 
Idag har jag skämt bort mig själv, igen, och spenderat en stund i frisörstolen hos Åsa. Att få ta mig den lyxen att få sjunka ner i stolen, få håret schamponerat, klippt och stylat gör att jag känner mig så mycket trevligare för världen och känslan av att få bara vara en stund och bli ompysslad direkt efter jobbet gör att det inte kan klassas som något annat än extravagans, men vilket jag tycker att jag är värd.
Att få den där stunden för sig själv där man lägger alla måsten åt sidan och låter någon annan ta hand om en och får njuta av deras kunskap, det är något som man behöver med jämna mellanrum. Allt för att kunna ladda upp med en dos energi inför de dagar som står närmast inpå. Att lyckas hitta eller ta sig de där ögonblicken där jag får lägga tiden på mig och inse att det är en framtida investering och inget slöseri kan vara svårt att övertala sig själv om, men jag har lyckats bättre och bättre med det genom åren. Så vem vet vilken investering jag gör härnäst?!
 
Ta hand om dig!