Beach 2017 á la mig!
Jag är verkligen en stornjutare av sol och värme. Från det att solen börjar värma ordentligt i april tills den tar mer och mer avstånd ifrån oss i september så finner jag mig väl tillrätta i årstiderna vår och sommar. 
Det är många med mig som gör detsamma och visst är det en härlig tid som vi har att se fram emot.
 
Med sommaren i antågande så är det också snart dags för beach 2017 och allt vad det kan innebära. Jag skriver just vad det kan innebära, då det är väldigt individuellt vad som är just beach 2017.
Jag skulle vilja slå ett slag för den naturliga kvinnan, den kvinna som inte svälter sig för att bli av med den där putmagen eller tränar som en besatt för att få till lite synliga muskler på armar och ben. Nej för sjutton, det är inte den jag är! Jag är stolt över den kropp jag har, sedan är det upp till mig och ingen annan än mig om jag vill träna för att få en snyggare kropp och må bra, inte för att skaffa en kropp som gör att jag vågar ta på mig en bikini och visa mig på stranden eller vid poolen med en kropp som andra ska titta på.
 
 
 
För att citera Karin Adelsköld: "Så får du en bikinikropp: Ta en bikini. Ta en kropp. Klart!" 
Visst är det en härlig inställning! Nu är det hela taget lite ur sitt sammanhang, då det finns en historia bakom just hennes uttalande, men samtidigt så ligger det en hel del i uttalandet i sig. Klart att vi alla har en bikinikropp oavsett om vi är långa eller korta, mulliga eller taniga. Jag har en bikini och jag har en kropp, med andra ord har jag en bikinikropp. 
 
 
 
Min kropp har gett liv åt två fantastiska barn, min kropp har varit med mig i snart 43 år, självklart att det syns, jag är märkt av tiden och jag har levt och lever i allra högsta grad. Om det inte fanns ett enda ärr på min kropp, om det inte fanns små kråksparkar i mina ögonvrår, om det inte fanns lite små kärlekshandtag då vore inte jag jag och jag hade inte levt det liv jag har levt och blivit den människa jag är idag. Jag vill inte vara en levande skyltdocka och det är mitt val. Väljer du en annan väg så är det upp till dig och helt okej för mig då det är ditt val och jag förutsätter att du vet ditt eget bästa. För ingen känner dig så bra som du gör och ingen känner mig så bra som jag gör. 
Så låt oss göra beach 2017 till alla kvinnoformers år! Är du med mig?!
 
Ta hand om dig!