En lördag i maj
Det är så härligt att scrolla igenom sociala medier en dag som denna när sommaren har visat sig från sin finaste sida med både sol och värme. Det fullkomligt svämmar över av glada leende människor och alla verkar att ta för sig av livet, precis som man ska göra.
 
Vi tvekar inte att ta tillfället i akt och ge oss ut och lapa i oss av det goda som finns runt omkring oss och vi vill så gärna dela med oss av det som vi upplever, även om det "bara" är att ligga på bryggan och läsa en bok. Det blir mindre prestige i bilderna och mer att visa när man befinner sig i nuet. Kanske något som vi skulle bli bättre på de andra dagarna på året som inte är lika glammiga som dessa?
 
 
 
Själv har jag och min älskade man varit och ätit middag hemma hos mina föräldrar.Där slöt även min son och hans sambo upp till middag
Det är så gott att få äta mammas mat, kött, sås och potatis så där lagom helgfint och så gott, och att få "komma hem" ibland.
Det är något som vi behöver göra stundtals, få komma hem och vara barn, fast på ett helt annat sätt än vad vi var när vi var små. För barn det är vi livet ut och vi behöver samla på oss stunder och minnen som vi kan plocka fram i tanken senare i livet när vi inte kan vara tillsammans. 
Så idag har jag fyllt på mitt förråd av stunder av olika minnen, som kommer att plockas fram en annan dag när jag behöver det.
 
Ta hand om dig!