Fynda i uthuset
Idag har det mesta gått i ett och den ena sysslan har avlöst den andra. Det är livet på en pinne och dessa dagar dyker upp då och då och jag måste säga att jag trivs ganska bra med dem, bara de inte kommer för ofta. Jag vill kunna göra saker i min egen takt utan att känna tidspress och hinna med att njuta en stund och bara få vara.
 
Vi lyckades med att få ner lite potatisar i landet, vilket var en idé vi fick förra helgen. Då satt vi i solskenet och njöt min man och jag och kom igång att diskutera hur vi skulle göra i trädgården, vad vi önskar och vad som ska förändras. 
Det blev en hel del planerat på en kort stund då vi ofta tänker väldigt lika. Men tankarna och planerna som vi fastnade vid gör att det blir ett lite längre projekt och inget som vi kommer att jäkta fram bara för att det ska bli färdigt.
I praktiken innebär det här att mitt älskade bärland kommer att få vänta på sig ett tag till, men med tanke på hur resultatet i sin helhet kommer att bli så känner jag mig ändå ganska nöjd med det och den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge.
 
 
 
 
 
Både en ordentlig innehållsförteckning samt garanit fint placerade på burkens baksida.
 
Ibland så går jag en liten runda i våra uthus och rotar runt lite i lådor och skåp som finns. Idag gjorde jag ett litet anspråkslöst fynd men än dock ett fynd. 
En gammal kaffeburk av märket Premiumkaffe stod i ett av skåpen i selkammaren och den var lite dammig och smutsig men med väl mycket charm för att jag skulle vilja ta med den in. 
En omgång med diskmedel och disksvampen gjorde den lite mer skinande och de skavanker som finns på den ger bara en fin patina och den gjorde sig perfekt på köksbänken med en liten basilikaplanta i. 
Hittade dock inget årtal på burken men det kanske är någon av er läsare som har en aning om hur gammal den kan vara.
 
Nu ska jag fortsätta att styra runt här hemma en stund till för att kunna känna mig redo inför den stundande veckan som kommer. Det är alltid skönt att starta veckan som ett tomt blad och inte ha en massa gammalt skräp och otyg som hänger efter.
 
Ta hand om dig!
#1 - Amanda Jona [FOTOGRAF]

Åh så fint det blev, riktigt kreativt!

Svar: Tack så jättemycket! Det är så roligt att hitta andra användningsområden till gamla, och nya, saker. Ha det gott!
Viktoria Grönqvist Alvin