Kärlek och Mors dag
28:e maj skrivs det i almanackan idag och det som ska firas är Mors dag. En dag då vi hyllar alla mammor för det fantastiska arbete som har lagts ner år efter år med att ge barnen det de behöver, kärlek.
 
Jag vet att jag inte är så speciellt duktig på att hylla min mamma på alla de synliga sätt som man kan tänka sig, men jag tror att hon vet hur mycket hon betyder för mig iallafall. Mamma är ju trots allt mamma...
 
Själv har jag blivit uppvaktad av mina barn idag och det värmer mitt mammahjärta! Jag begär ingenting från dem en dag som denna och därmed blir allt utöver inget en stor bonus! Att få en kram eller ett grattis på Mors dag via sms väger lika mycket för mig, det är tanken som räknas. Mina barn behöver inte muta fram min kärlek, den får de gratis varje dag i hela deras liv. En livslång kärleksrelation som inte går att bryta i första taget.
Mina barn är medvetna om min villkorslösa kärlek till dem vilket de nog har uppskattat mer och mer ju äldre de blir. Att kunna vara den människa som de kan vända sig till om de behöver ha hjälp och råd, den de kan vara arg på en stund då det vet att det gör ingenting, jag älskar dem lika mycket iallafall, oavsett vad...
 
Min högsta önskan är att vara den mamma som mina barn, oavsett hur gamla de är, vänder sig till när de behöver oavsett om anledningen är glad eller sorgsen, jag finns alltid där.
Att få vara mamma till mina barn är det största som har hänt i mitt liv och något som jag aldrig har ångrat att jag har gjort. Att fått möta deras blick den första gången när de föddes var en lycka som jag aldrig har upplevt förut och aldrig kommer att uppleva igen mer än med dem. Jag är så stolt och glad över att få vara deras mamma och hoppas att de känner detsamma!
 
 
 
Tack älskade barn för att ni finns i mitt liv!
Jag älskar er!