Höst
Har passat på att kura ihop mig lite här framför brasan med tända ljus den här lite gråa regninga onsdagskvällen. Det är verkligen höst i luften och det skymmer fortare om kvällarna nu, vilket gör att jag tyvärr inte tillbringar så mycket tid utomhus som jag skulle vilja. 
 
 
Jag har ett stort behov av att få känna dagsljuset och den energi som det ger och då känns det lite motigt så här i början av den här perioden på året innan kroppen har ställt om sig helt. 
Men jag ska absolut inte klaga då hösten har sin charm också med alla fina färger som kommer snart och med en klar, kall och krispig luft med en isblå himmel och strålande solsken så blir tiden uthärdlig. Så nu håller jag tummarna för en fortsättning som ser ut så.
 
 
 
 
 
Naturen har ett fantastiskt uttryck under den här perioden och jag behövde inte ens gå till skogen för att få uppleva den känslan. Med allt det regn som har kommit den senaste perioden så har det bokstavligen poppat upp svampar både här och där. Det ser nästintill ut som ett sagolandskap i slänten nere vid garaget och den ena svampsorten efter den andra visar upp sig med sina fina hattar. 
 
På sätt och vis kan jag tycka att det är synd att den här färgsprakande hösten håller i sig så kort tid. Jag skulle vilja kunna hålla kvar den där varma härliga färgpaletten som naturen och trädgården visar upp en längre stund innan den grå och livlösa tiden infinner sig. 
Då jag håller på att förändra i vår trädgård, dock mest i tanken än så länge, så vill jag försöka plocka in så mycket växter som möjligt som behåller sin glans långt in på säsongen. Jag tycker att det är svårt då jag absolut inte är någon vidare hejig trädgårdsmästare men jag älskar att bläddra igenom den reklam som dimper ner i brevlådan där jag kan sitta och drömma mig bort hur vår trädgård skulle kunna se ut, eller sitta och läsa alla dessa fantastiska trädgårdsbloggare och instagrammare som ger mig så mycket idéer och ögongodis! 
 
Nu får jag fortsätta att njuta av min septemberkväll här framför brasan och inse att jag har det oförskämt bra!
 
Ta hand om dig!