Ska vi hänga
ett tag ihop här du och jag? En liten stund så här på fredagskvällen då lugnet har lagt sig och alla bestyr är gjorda. En stund gjord för att tända lite ljus, lägga upp fötterna på bordet, kanske krypa in under en gosig filt och höra brasan spraka, något roande på TV:n och något gott i glaset samt det viktigaste av allt. Ett trevligt sällskap!
 
 
 
Om det är jag eller din familj eller ditt husdjur eller dig själv som är ditt sällskap spelar ju egentligen ingen roll. Huvudsaken är att du har en bra fredag och har fångat känslan av att du har gjort det bästa du kunde just den här veckan utifrån de förutsättningar som du hade att tillgå. Då är det dags att ta helg!
Att sätta sig ner och känna sig tillfreds är en av de bästa stunder här i livet. När man verkligen får möjligheten att få njuta av de små saker i livet som verkligen betyder någonting. Jag har lärt mig genom åren att uppskatta det lilla lika mycket som det  stora. En liten sak kan göra stor skillnad och glömmer man då bort just det lilla, att det kommer i skymundan av det stora, så kommer man att missa så mycket bra och roligt här i livet! Det gäller att ta vara på varje liten stund, och hur du väljer att förvalta dessa stunder är alltid upp till dig, och på något sätt bygga upp ett litet skafferi av upplevelser, känslor och minnen att plocka fram vid stunder då de gör som mest nytta.
 
 
Nu ska jag låta dig uppleva nya stunder ett tag med de som du känner att du vill fortsätta hänga med ikväll, men du är välkommen att hänga med mig precis när du vill. Själv ska jag tända lite ljus, lägga fötterna på bordet och hälla upp något gott i glaset, men främst så ska jag njuta av att få umgås med ett av alla trevliga sällskap man kan tänka sig: min man!
 
Ta hand om dig!