Bokrea och att få känna sig stolt
Vilken tur att det finns människor som vill arbeta med olika saker som jag inte är intresserad av, t.ex. att kolla upp hur man ska få ut bästa möjliga pension den dagen man behöver den.
Att vara arbetstagare räcker inte hela vägen fram, livet ut, utan det gäller att redan nu se till att man får en tid efter arbetslivet där man har en möjlighet att få njuta. Därför brukar jag och min man gå en gång om året till vår privata banktjänsteman och se över våra pensionssparanden, även att det är ganska många år kvar innan man är där. Men jag som är en person som vill ha koll på livet och hur det kommer att se ut för mig och mina nära och kära den dagen. Men för mig är det många år kvar innan jag vandrar vidare, jag har lovat mina barn att jag ska bli 104 år!
Då vi ändå var på stan så passade vi på att ta en sväng in på bokhandeln och kika om det fanns några fynd kvar på bokrean. Jag gillar inte att trängas med för mycket folk så mig passar det bara bra att gå ett par dagar efter att den har dragit igång, när de flesta redan har varit där och gjort sina fynd
Jag var inte ute efter någon särskild titel, utan jag går mer på omslag och baksidetext när jag går på rea. Idag gjorde jag några fynd och fick med mig fem böcker hem i olika genrer.
 
Jag hittade en så fantastiskt fin trädgårdsbok, med helt underbara bilder i. En bok som man bara kan sitta och bläddra i och njuta och längta efter sommaren och hur den egna trädgården skulle kunna se ut. Den passar bra som coffeetablebook, att bara ligga framme och vara fin, eller vad tycker du?
Ett annat fynd som jag gjorde var, hör och häpna, två bakböcker. Vi får se om det blir något bakande ur dem i helgen eller om det får vänta. Det är alltid roligt att testa nya recept och få inspiration till egna smakkombinationer eller sätt att dekorera på. 
Ikväll blir det nog att sitta i soffan och bläddra i trädgårdsboken och bara njuta och längta efter sommaren. Den är inte så avlägsen längre, för på söndag går vi in i den första vårmånaden och sedan rullar det bara på. 
Tidigare idag fick jag en kommentar på en av mina bilder på Instagram. I lördags när vi tittade på "Pluras kök Istanbul" så hashtaggade jag en bild med #såplurarvi och den kommentar jag fick ser du här nedan.
 
Det är inte utan att man blir lite stolt, att lilla jag har åstadkommit något som någon annan tycker är bra. Det är en känsla som jag fortfarande "brottas" med när det gäller att få beröm för något jag gjort, jag har svårt att tro att det är det människor menar och inte bara säger för att vara snälla. Det ligger mycket träning bakom det att kunna ta emot positiva kommentarer och våga vara stolt över dem.
 
Ta hand om dig!
 
 
#1 - linn

Ha en superbra fredagskväll! :D

Svar: Detsamma till dig!
Viktoria Grönqvist Alvin