Sensommar
Så underbart det är ute nu trots att vi är framme i slutet av augusti månad. Den här härliga sensommarvärmen som nu har bestämt sig för att göra ett besök hos oss är välkommet i min värld.
Att kunna avnjuta kvällar med vackra solnedgångar och kunna känna de ljumma vindarna skapar en känsla av att det kalla och mörka ligger väldigt långt fram i tiden och bara kunna njuta av här och nu. Som ni märker så samlar jag på mig dessa stunder allt för att kunna plocka fram dem senare i höst och vinter, allt för att kunna skapa en känsla och tanke om hur bra man har det.
 
 
 
 
 
 
Just dessa tidiga sensommarmorgnar tycker jag är speciellt vackra. När dimman ligger tät över hagar och ängar och solen försöker kämpa sig igenom det skira vita för att åter väcka upp naturen, då är det så vackert så att det nästan gör ont i bröstet. 
Färden längs med den spegelblanka sjön där solens försiktiga första strålar blänker i vattenytan och det är som ett trollskt skimmer över hela världen, då känner jag mig priviligerad över att få uppleva allt detta vackra i livet. 
Dessa upplevelser en tidig vardagsmorgon får mig att känna lycka som räcker hela dagen och får mig att må bra. 
 
 
 
Jag önskar att jag hade en brygga vid en sjö. Där skulle jag sitta med min kaffekopp tidigt på morgonen och filosofera över livet och bara njuta av tystnaden.Sitta och titta när dimman lättar och vänta på att dagen skulle vakna. Få chansen till att låta livet styra och dagen skulle få komma och gå som den ville. Låta lusten styra vilka stigar som skulle trampas och vilka möten som skulle göras, bara låta livet vara som det är och ta stunden som den kommer. Bara vara...
 
Ta hand om dig!