Välkommen till vårt vardagsrum
Då vi håller på att renovera huset vi bor i så flyttar vi på vårt kaos med jämna mellanrum. Men att vi flyttar på kaoset betyder inte att det känns färdigt någonstans utan det finns alltid platser i rummen där vi har fått gömma undan saker som ska vara i det rummet som renoveras för tillfället. Det liksom inte hjälper att vi bor i 9 rum och kök med en glasveranda som är vinterbonad, det är alltid ont om plats och i våra uthus är det fyllt med de saker som man vågar ställa ut utan att råttor och möss ska ge sig på dem.
 
Ett av de rum i huset som är mest fredat från kaos är vårt vardagsrum, det rum i huset som jag spenderar näst mest tid i, frånsett sovrummet. Köket är för mig nummer ett och det är för att jag älskar att styra runt där och det behöver inte vara bakning eller matlagning som sker där utan det kan vara att sitta vid köksön och läsa en tidning eller surfa runt på datorn, huvudsaken är inte att det ska ge yttre resultat det kan ge en inre tillfredsställelse också.
 
Jag har gett er en hel del bilder under vår renovering av köket, men där har husesynen lite tagit slut. Visst har det kommit med några bilder ibland från olika vinklar och vrår från de olika rummen men ingen regelrätt visning.
Idag tänkte jag därför bjuda på lite bilder från vardagsrummet och det får bli från alla håll och kanter som går att få till. 
 
 
Ett litet fynd jag gjorde idag på ÖoB. Batteridriven slinga vilket passar perfekt i detta hus med få kontaktuttag.
 
Den fina lite rostiga fågelburen är ett loppisfynd.
 
 
 
På hyllan över soffan finns både arvegods och nyinköpta detaljer. Älskar att blanda gammalt och nytt!
Soffbordet är en gammal låda/kista som vi hittade på vinden i ett av våra uthus.
 
Få men väl utvalda saker finns på vårt soffbord.
 
Fåtöljen under filten är röd och väldigt sliten i tyget, men alltför charmig för att inte få tillhöra inredningen. Filt och kudde köpta för länge sedan och kommer inte ihåg var.
Jag gjorde en tavla av ett gammalt Alfapet där jag fick ihop många långa positiva ord om förhållande och vad det bör innehålla.
 
Lådan var från början trären men målades om först svart och sedan vit. 
Ett gammalt fönster fick bli en fin fotoram till några av våra bröllopskort.
Ovanför hänger ett citat från Kristian Gidlund som jag har skrivit ut och ramat in.
 
Ljuslyktor får agera krukor ibland hemma hos mig, gamla inköpta på ICA, och en gammal zinkburk pryder sin plats ijämte mina älskade orkidéer.
 
I de stora verkstadslådorna som är staplade på varandra förvarar jag alla mina inredningstidningar. Lådorna är köpta hos ett lokalt företag.
 
 
Som synes är TV:n inte det finaste i rummet, men jag hoppas på förändring snart.
 
Denna tavla hängde på exakt samma ställe när mina svärföräldrar bodde i huset. Den var nedtagen under några år då det bodde andra yresgäster här i huset, men nu när vi bor här så har den "kommit hem" igen.
 
Just TV-bänken är den del av rummet som jag känner mig minst nöjd med just nu och är lite på jakt efter ett gammalt linneskåp med dubbla dörrar som passar in i bredd vid väggen där förvaringen av TV:n är nu. Det vore min dröm att kunna stänga till om den "fula" TV:n när man inte tittar på den, för en TV är någon av den minst attraktiva möbel jag vet. Jag skulle inte vilja vara utan den och den hör till inredningen, men kan man göra något åt det så är det himla bra!
 
Som ni märker så har jag inte puffat till kuddarna i soffan och slätat till dem eller sett till att gardinerna hänger perfekt. Varför? Det är inte jag och ni får se mitt/vårt hem och vi är långt ifrån perfekta så varför visa upp en stylad fasad. Nej, så här ser det ut hemma hos oss när det är mer eller mindre välstädat.
 
Ta hand om dig!