Möjligheter
 
Då var jag igång igen med en ny vecka och nya möjligheter.
Just det här med möjligheter har varit en av mina stora funderingar idag. Ni som känner mig vid det här laget vet att mitt huvud är fullt av olika tankar och vissa perioder så är det gott om dem medan det andra stunder nästintill känns som vaccum i huvudet.
 
Vilka möjligheter har jag? Det har snurrat runt i mitt huvud idag. Möjligheten och slumpen tror inte jag ligger så långt ifrån varandra och den ena är nog inte oberoende av den andra. 
Visst kan jag skapa mig möjligheter i olika situationer, men det finns så många olika parametrar som måste klaffa för att det ska bli just en möjlighet. Är det då inte lite av en slump att dessa olika, av varandra oberoende, variablar just i denna stund passar ihop så att det skapas en möjlighet? 
 
Jag ser det gärna som att det är jag själv som skapar möjligheterna, mest för att mitt ego får en liten boost av det, att jag fixade det själv. Inte så att jag är otacksam mot den/det/dem som har sett till att det skett, för vi alla var nog på ett eller annat sätt beroende av att vi agerade som vi gjorde för att det skulle bli den möjlighet som det blev. Men visst kan det vara skönt att få tänka tanken att det här ordnade jag själv.
 
Vilka möjligheter morgondagen har att bjuda på har jag ingen aning om. Vet inte om det är bra eller dåligt men det är bara att ta det som det kommer och göra justeringar längs med vägen, då det skapas tillfällen för det. 
Mitt val är att påverka så mycket jag har möjlighet till för att skapa det som passar mig och mitt liv bäst. Det är min egen stig som ska trampas och det gör jag bäst själv, men jag vill gärna ha sällskap på vägen av en eller flera vänliga själar...
 
Ta hand om dig!